Sök
.

Återbetalnings- och returpolicy

Vi på Allgiganten strävar efter att ge våra kunder en positiv shoppingupplevelse och vi förstår att det ibland kan uppstå behov av att returnera eller få återbetalning för en produkt. Nedan följer vår återbetalning och returpolicy:

Returpolicy och ångerrätt för våra produkter på Allgiganten.se i enlighet med svensk lagstadga:

1. Ångerrätt inom 14 dagar

Enligt svensk lag har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din elektronikprodukt eller mobiltelefon. Detta kallas ångerrätt. Du har rätt att återkalla ditt köp utan att ange någon specifik anledning. För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av produkten.

2. Returprocess

För att utnyttja ångerrätten och returnera din elektronikprodukt eller mobiltelefon, vänligen följ dessa steg:

2.1. Skriftligt meddelande: Kontakta oss skriftligen via e-post eller brev för att meddela oss om ditt beslut att ångra köpet. I meddelandet bör du inkludera information om ordernummer, produktnamn och datumet du mottog produkten.

2.2. Produkten ska vara i originalskick: Produkten ska returneras till oss inom 14 dagar från det att du informerade oss om ditt beslut att ångra köpet. Produkten ska vara i oanvänt och oskadat skick, inklusive originalförpackning, bruksanvisningar, tillbehör och eventuella garantibevis. Om produkten returneras i ett skick som gör den osäljbar kan det leda till värdeminskning eller avslag på återbetalning.

2.3. Returfrakt: Du ansvarar för kostnaden och säkerheten för returtransporten. Vi rekommenderar att du skickar produkten med spårningsnummer för att säkerställa att den når oss på ett tryggt sätt.

3. Återbetalning

När vi mottagit och kontrollerat den returnerade produkten kommer vi att genomföra återbetalningen till dig. Återbetalningen inkluderar produktens inköpspris samt eventuella standardleveranskostnader för det ursprungliga köpet. Observera att vi inte kommer att återbetala extra kostnader som uppstått om du har valt ett dyrare leveransalternativ än vår standardleverans.

Återbetalningen kommer att genomföras med samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inte annat avtalas särskilt med dig. Vi strävar efter att genomföra återbetalningen inom 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade produkten, men det kan ta upp till 30 dagar beroende på betalningsmetod och logistik.

4. Garanti och reklamation

Förutom ångerrätten erbjuder vi även en garanti på våra elektronikprodukter och mobiltelefoner. Om du upptäcker något fel eller defekt på produkten inom garantiperioden, vänligen kontakta oss för assistans och information om reklamationsprocessen.

Observera att garantin inte täcker skador som uppkommit på grund av olyckor, felaktig användning, modifieringar eller andra faktorer som inte kan tillskrivas produktens normala användning.

Denna returpolicy och ångerrätt gäller i enlighet med svensk lagstadga och dina rättigheter som kund enligt konsumentköplagen och distansavtalslagen. Vid eventuella tvister följer vi gällande lagstiftning och eventuell tvist ska i första hand lösas genom förhandlingar med oss och om det inte går vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller domstol.

Vi på Allgiganten.se strävar efter att ge dig som kund den bästa möjliga servicen och göra ditt köp så smidigt som möjligt. Om du har några frågor eller funderingar kring vår returpolicy eller ångerrätt, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för hjälp.


OBS! Köparen kan inte ångra köp av varor som snabbt minskar i värde. Ångerrätten gäller inte varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar och bluetooth headset) där försegligen har brutits av konsumenten.